A síelés sportját forradalmasította egy technikai újítás, amelyet Ed SCOTT, egy tehetséges mérnök és síversenyző talált fel, aki Sun Valley-ben, Idaho államban élt. Ed SCOTT első kúpos alumínium síbotjának feltalálása azonnal leváltotta a sportban addig használt bambusz- és acélbotokat.
Ez a forradalmi találmány indította el az új márkát, a SCOTT-ot, és alapozta meg a SCOTT pozícióját a síelés piacán. Ed SCOTT eredeti technikai innováció iránti elkötelezettsége alapvető vállalati filozófiává vált, ahogy a márka fejlődött és új piacokra terjeszkedett.
1970-ben a SCOTT belépett a motocross szemüvegpiacra az első kifejezetten motocross-ra tervezett szemüveggel, majd később motocross csizmákat, markolatokat és kiegészítőket is bemutatott. Ez lehetett a kerékpárokhoz és a kerékpár kiegészítőkhöz vezető út legelső lépése. A jövőben nagyrészt csak a kerékpársporthoz köthető innovációkról fogunk beszélni az egyszerűség kedvéért, de aki kíváncsi az megtalálja a Scott Sport teljes történetét a kezdetektől az alábbi gombra kattintva: Teljes Történet
1989-ben a SCOTT bemutatta a kerékpározás történetének egyik legjelentősebb termékinnovációját – az aerodinamikus kormányt. Ezt a Charley French által tervezett kormányt elsőnek, az amerikai Greg Lemond használta az 1989-es Tour de France győzelme során.
1991-ben a vállalat belépett a hegyikerékpár-felfüggesztések gyártásába az Unishock rendszerrel.
1992-ben a SCOTT piacra dobta első teljes felfüggesztésű hegyikerékpárjait, majd később kerékpáros cipőket és sisakokat is bemutatott.
(Felvásárlási stratégiájának finanszírozása érdekében a vállalat részvényeinek 55%-át eladta a Zell Chillmark Chicago befektetési alapnak. 1994-ben egy téli sportkesztyű-sorozatot is bevezetett.)
Ezek az új termékek nagyban hozzájárultak a kerékpársport gyors fellendüléséhez és az innovációs verseny elindításához.
A SCOTT bemutatta első karbon hegyikerékpárját. A számos Világkupa- és Olimpiai győzelemnek, valamint a jelentős médiavisszhangnak köszönhetően az „Endorphin” egy igazi legendává vált a kerékpározás történelmében.
A SCOTT bemutatta a világ legkönnyebb teljes felfüggesztésű hegyikerékpárját. A "G-Zero" név mérföldkővé vált a kerékpáripar fejlődésében.
(Ugyanebben az évben Beat Zaugg, Tom Stendhal (a csoport elnöke) és a SCOTT vezetősége visszavásárolta a csoportot a Zell-től egy menedzsment kivásárlás keretében. Ezzel egyidejűleg az anyavállalatot áthelyezték Svájcba.)
2001-ben a SCOTT bemutatta a Team Issue országúti kerékpárt, amely a világ legkönnyebb vázával rendelkezett (kevesebb mint 1 kg). Ezt 2003-ban a CR1 váltotta fel, amely 895 grammos súlyával a piac legkönnyebb váza lett.
(2002-ben a vállalat tulajdonosi szerkezete ismét megváltozott. Egy második menedzsment kivásárlás során Beat Zaugg részesedését 51,5%-ra növelte. Tom Stendahl és más részvényesek továbbra is jelentős részesedéssel rendelkeztek a vállalatban.)
Ugyanebben az évben a SCOTT bemutatta a Genius-t, egy új koncepciójú összteleszkópos kerékpárt, amelynek rugózása három különböző üzemmódba állítható: lock-out (merev), all-travel (teljes rugózás) és traction (tapadás) mód. Rövid időn belül a magazinok is tele lettek a Genius-ról szóló beszámolókkal. A Genius sikeréhez Thomas Frischknecht győzelme is hozzájárult, aki a hegyi kerékpár Világbajnokság maraton versenyén aratott győzelmet.
A cég a saját fejlesztésű CR1 technológiáját felhasználva egy csúcstechnológiás triatlon vázat fejlesztett ki, a „Plasma-t”, amely mindössze 980 grammot nyomott. Az integrált aero nyeregcsővel, amely 300 grammot tett ki az eredmény a világ legkönnyebb triatlon kerékpárja lett.
(2005-ben Beat Zaugg egy újabb menedzsment kivásárlás során megszerezte a vállalat fennmaradó 48,5%-át, így teljes mértékben, 100%-ban átvette a cég irányítását.)
Az új Addict a legkönnyebb országúti váz, mindössze 790 gramm integrált nyeregcsővel (165 gramm). Ha ezt kombináljuk a SCOTT új, karcsúbb Carbon IMP™ villájával, amely csupán 330 grammot nyomott, az új Addict kerékpár összsúlya lenyűgöző 5,9 kg volt.
Egy évvel a Scott megszületésének 50. évfordulóján piacra dobták a nagysikerű „Genius” sorozat legújabb modellje. Ugyanaz a név – új váz, átdolgozott geometria és új Equalizer2 rugóstag olajátviteli rendszerrel.
A teljesen új Twin Loc kar lehetővé teszi a bringás számára, hogy mindkét kezét a kormányon tartva válassza ki a kívánt rugózási beállításokat, vagy teljesen lezárja a felfüggesztést. A bringások válthatnak a „teljes rugózás”, a „tapadás” mód és a „teljes lezárás” mód között, amely egyszerre zárja le mind a villát, mind az Equalizer 2 TC rugóstagot.
Elérkeztünk a Scott egyik legnagyobb innovációjához. A Bosch, elektronikai óriással való szoros együttműködésben a SCOTT az első cég, amely stílusos és könnyen kezelhető E-Bike-ot kínál a vásárlók számára. Ez akkoriban hatalmas lépés volt afelé, hogy az elektromos kerékpárok napjainkban is egyre inkább népszerűvé váljanak.
A SCOTT az első márka, amely sikeresen megvalósította a 27,5"-os kerékméretű vonalat. Ezek voltak a Scale 700 és Genius 700 modellek. Ekkoriban a világbajnok Nino Schurter a versenypályákon hódít a forradalmi Scale 700 RC kerékpárján.
Az E-Spark – 27,5"-os kerekeken – egyesíti a Bosch elektromotorját a legmodernebb teljes felfüggesztésű hegyikerékpárral, és elindítja az elektromos kerékpárok új korszakát.
Az teljesen új SCOTT Addict SL az első országúti kerékpár váz, amely 1 kg alatt van. Könnyedségének titka: az HMX-SL, a piacon elérhető legjobb szénszál. Nano-technológiát alkalmaz, amely szén-nanocsövekkel megerősített epoxigyantát tartalmaz – szuperkönnyű, szupermerev és mégis kényelmes.
A SCOTT bemutatja az új lencsecseré alkalmas szemüvegét (lens change goggle, LCG), amely a SCOTT saját fejlesztésű elcsúsztatásos rendszerével van felszerelve. Egyszerű és megbízható, az LCG, amely több díjat is nyert, lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy gyorsan cseréljék le a lencsét anélkül, hogy hozzáérnének annak felületéhez.
Az új SCOTT Plasma 5 a modern triatlon és időfutam kerékpárok legújabb és legfejletteb kerékpárja volt az akkori piacon. Aerodinamikus vázkialakítását innovatív tárolórendszerekkel és széleskörű állíthatósággal kombinálja a gyártó. Egy valóságos mestermű volt a maga idejében.
A FOIL DISC bemutatásával a SCOTT elérte, hogy a piac legkönnyebb aero országúti kerékpárja legyen, tárcsafékekkel szerelve. Ötvözi a könnyű súlyt, aerodinamikát, kényelmet és irányítást, olyan módon, ahogyan azt más országúti kerékpár nem tudta.
A maga 2249 gramm-os súlyával a „Genius” legújabb modellje a legkönnyebb kerékpárként kerül bemutatásra a MTB-ok között (a teljes kerékpárt beleértve). A SCOTT továbbra is a könnyű, de erős terepkerékpárok irányadó márkája volt.
Az „E-Genius” új mérföldkövet ért el az e-bike iparágában. A fejlett technológiáknak köszönhetően a SCOTT a meghajtóegység integrációjának határait feszegette, hogy minimalizálja annak hatását, miközben javítja a dizájnt és a kezelhetőséget.
Amikor a Ransom-t eredetileg 2006-ban bemutatták, valószínűleg meglepetésként érte a hegyikerékpár-ipart. Szokatlan volt egy olyan kerékpár, amely 160 mm-es rugóúttal rendelkezett elöl és hátul, kiváló ereszkedési képességgel, miközben remekül lehetett hajtani. Akkoriban az Equalizer rugóstag volt a vezető. Közel 13 évvel később, a Ransom visszatért, és ismét arra törekedett, hogy megmozgassa az iparágat. 170 mm-es rugóúttal elöl és hátul, hegyeken fel és még gyorsabban le, és mindezt olyan könnyedén, amennyire csak lehet. A Ransom készen állt arra, hogy ismét felhívja magára a figyelmet.
2019-ben a SCOTT bemutatta első teljes karbon downhill kerékpárját, a „Gambler-t”. A SCOTT DH gyári csapata három Világkupa-győzelmet és számos leggyorsabb csapat címet szerzett mindössze az első évében a UCI MTB Világkupa sorozatában. Brendan Fairclough a „Gambler-en” versenyezve a 2019-es Red Bull Rampage-en Utah-ban, az USA-ban elképesztő 4. helyezést ért el.
2007-es bemutatása óta az Addict RC az egyik legsikeresebb verseny országúti kerékpár a piacon. Több szakaszgyőzelem, klasszikusokon elért dobogós helyezések, valamint nagy körversenyek győzelmei írták bele az Addict RC-t az országúti kerékpár történetébe. Az új Addict RC 2019-es bemutatásával a SCOTT új zászlóshajója lett. Teljesen újra tervezve, a kerékpár több, mint az előző verzió utódja, így valódi mérföldkő a versenyzés világában. Rendkívül könnyű, a legerősebb és legfejlettebb karbon szerkezettel, valamint teljesen integrált kábelvezetésével az Addict RC ismét magasabbra emelte a mércét.
Nino Schurterrel és SCOTT-SRAM MTB Racing csapattársaival szoros együttműködésben fejlesztették ki, hogy megfeleljen a mai Világkupa pályák egyre magasabb követelményeinek. A Spark teljesen új vázplatformra váltott, integrált rugóstaggal és egy erősebb, 120 mm-es vázszerkezettel, ami egy abszolút újítás. A SCOTT szabadalmaztatott Integrált Felfüggesztés Technológia ismét magasabbra emeli a mércét, és olyan szintű integrációt kínál, amelyre korábban nem volt példa. Nino már a 9. világbajnoki címét is ezzel a modell-lel nyerte meg, és a Spark RC legújabb verziója alapjaiban változtatta meg a modern Cross-Country versenyzést.
2021-ben a SCOTT egy teljesen új szemmel tekintett az E-Bike-okra, hogy létrehozza a Patron eRIDE-ot. A kerékpár tervezői innovatív módon közelítették meg az akkumulátor, a meghajtóegység és a felfüggesztés integrálását, ahogyan azt még soha senki, hogy egy igazán egyedi nézőpontból mutassák be a modern eRIDE E-MTB-t. Nagyobb akkumulátorral és jobb egyensúlyi elrendezéssel az Patron eRIDE új életet lehelt a kategóriába, bemutatva a SCOTT innovációs örökségét egy modern csavarral. Ha ezt a kerékpározás nyelvére fordítjuk, a Patron eRIDE-al valóban te irányítod a terepeket.
2024
Még könnyebb, még gyorsabb, még precízebb
Forradalmian új karbon technológia és precíz mérnöki munka eredményeként a váz súlya 300g-mal csökkent, miközben megőrizte maximális merevségét és teljesítményét. Az üreges váz, a finomított geometriával kombinálva, nemcsak gyorsabbá és stabilabbá teszi a kerékpárt, hanem 34 mm-es gumikat is képes befogadni. Az új Syncros IC-R100-SL kormány és SP-R100-SL nyeregcső a súlycsökkentés mellett aerodinamikát és kényelmet kínál. Könnyű beállíthatóság, modern dizájn és kompromisszummentes teljesítmény – ez az Addict RC!